ក្រសួង​សុខាភិបាល ត្រូវ​មាន​វិធានការ​ចំពោះ​សេវា​ព្យាបាល​ឯកជន​មួយ​ចំនួន​



ដោយ លាង ដឺលុច
នៅ​កម្ពុជា វិស័យ​សុខាភិបាល​ត្រូវ​បាន​រិះគន់​យ៉ាង​ដំណំ​ហើយ ហើយ​មិន​សូវ​ទទួល​បាន​ការ​ជឿ​ទុកចិត្ត​ពី​ពលរដ្ឋ​ទៀត។ ពលរដ្ឋ​ខ្មែរ ដែល​បាន​ក្លាយ​ជា​ជន​រងគ្រោះ​នៃ​ភាព​កំសោយ​នៃ​សេវា​សុខាភិបាល​ហើយ​នោះ ក៏​បាន​ក្លាយ​ជា​ជន​រងគ្រោះ​បន្ថែមទៀត​ ដោយសារ​តែ​ក្រុមហ៊ុន និង​មន្ទីរពេទ្យ​មួយ​ចំនួន
ដែល​ផ្សាយ​ពាណិជ្ជកម្ម​អំពី​សេវា​កម្ម​របស់​ខ្លួន ហើយ​បន្ទាប់មក​ក៏​បាន​បិទ​ទ្វារ​ស្ងាត់​ទៅ​វិញ​នោះ។ ពលរដ្ឋ​ខ្មែរ​គួរ​តែ​ទទួល​បាន​នូវ​ការ​យកចិត្ត​ទុកដាក់ អោយ​បាន​កាន់​ល្អ​ប្រសើរ​ក្នុង​វិស័យ​សុខមាលភាព។
ជា​ច្រើន​ឆ្នាំ​មក ពលរដ្ឋ​កម្ពុជា​បាន​ខាត​បង់​យ៉ាង​ខ្លាំង នៅ​ក្នុង​វិស័យ​សុខាភិបាល។ ខាត​បង់​ទាំង​ពេល​វេលា និង​ប្រាក់កាស។ នៅ​កម្ពុជា នៅ​ពេល​ពលរដ្ឋ​មាន​ជំងឺ​ម្តង​ៗ ពួកគេ​ត្រូវ​ខ្វាយខ្វល់​អំពី​ការ​ស្វែងរក​គ្រូពេទ្យ​ព្យាបាល។ ស្វែង​រក​ក្នុង​ប្រទេស​អស់​ចិត្ត ឬ​ត្រូវ​ចំណាយ​ថវិកា ដោយ​គ្មាន​ប្រសិទ្ធិភាព​ហើយ ទើប​ត្រូវ​ទៅ​រក​សេវា​ព្យាបាល​នៅ​ក្រៅ​ប្រទេស​ទៀត។ ពួកគេ​មិន​ខ្វល់​អំពី​ការ​អស់​ប្រាក់កាស​ពី​ខ្លួន​ឡើយ​ អោយ​តែជំងឺ​បាន​ជា​សះស្បើយ​ពី​ខ្លួន។ មាន​ពលរដ្ឋ​ខ្មែរ​មិន​តិច​ឡើយ ក្រោយ​ពី​បាន​ក្លាយ​ជា​អ្នកជំងឺ​ហើយ​ ក៏​ក្លាយ​ទៅជា​ជន​ផ្សង​ព្រេង​ស្វែង​រក​សេវា​ព្យាបាល។

នៅ​ពេល​ដែល​សេវា​សុខភាព​របស់​កម្ពុជា​ត្រូវបាន​រិះគន់​យ៉ាង​ខ្លាំង​នោះ វា​ក៏​បាន​ក្លាយ​ជា​ឱកាស​សម្រាប់​សេវា​ឯកជន និង​ក្រុមហ៊ុន​មួយ​ចំនួន​ផ្សព្វផ្សាយ​ពាណិជ្ជកម្ម​អំពី​សេវា​របស់​ខ្លួន​ទៅវិញ។ ប៉ុន្តែ បញ្ហា​នៅ​ត្រង់​ថា សេវា​ទាំង​នោះនៅ​តែ​គ្មាន​ប្រសិទ្ធិភាព ហើយ​វា​បាន​ធ្វើ​អ្នកជំងឺ​ខាត​បង់​ពេលវេលា និង​ប្រាក់កាស​កាន់តែ​ច្រើន​ថែមទៀត។ ហើយ​ជាង​នេះ​ទៀត វាហាក់​គ្មានការ​ទទួល​ខុសត្រូវពី​អាជ្ញាធរ​ពាក់ព័ន្ធ​​ណា​ទាល់តែ​សោះ ចំពោះ​សេវាកម្ម​ព្យាបាល​ឯកជន​ទាំង​នោះ។

ចុងក្រោយ​នេះ មាន​ក្រុមហ៊ុន​មួយ​ចំនួន កំពុង​ទូរស័ព្ទ​ទៅ​មនុស្ស​គ្រប់គ្នា ដើម្បី​ប្រាប់​ថា ក្រុមហ៊ុន​របស់​ពួកគេ​បាន​នាំ​ចូល​នូវ​សម្ភារៈ​វេជ្ជសាស្ត្រ​មួយ​ចំនួន ដែល​អាច​ធ្វើ​តេស្តរក​រោគ​វិនិច្ឆ័យ​ ដែល​ពួកគេ​និយាយ​ថា ពូកែ​សាកសិទ្ធ។ ក្រុមហ៊ុន​ទាំង​នេះ បាន​ប្រើប្រាស់​បុគ្គលិក ដើម្បី​អោយ​ទូរស័ព្ទ​ទៅ​គ្រប់​មនុស្ស ហើយ​ពេល​ខ្លះ​ប៉ះចំ​អ្នកដែល​រស់នៅ​តាម​បណ្តា​ខេត្ត និង​ពេល​ខ្លះ​ក៏​ប៉ះ​អ្នក​រស់នៅ​ក្នុង​រាជធានី។

ការ​ផ្សព្វផ្សាយ​តាម​រយៈ​ទូរស័ព្ទ ពិត​ជា​បាន​អន្ទង​ចិត្ត​អ្នក​ដែល​មាន​ញាតិ​មិត្ត​មាន​ជំងឺ​។ ពិសេស​អ្នក​ដែល​រស់នៅ​តាម​បណ្តា​ខេត្ត​ ពួកគេ​ត្រូវ​ចំណាយ​លុយ​កាក់​ធ្វើ​ដំណើរ​មក​តាម​ការ​អន្ទង​របស់​ក្រុមហ៊ុន​ទាំងនោះ។ ក្រោយ​ពី​បាន​ឆ្លង​កាត់​ធ្វើ​តេស្ត​ហើយ មនុស្ស​ម្នាក់ៗ​សុទ្ធ​តែ​មានជំងឺ​នេះ មាន​ជំងឺ​នោះ ​ ហើយ​ត្រូវ​គេ​បញ្ចុះ​បញ្ចូល​អោយ​ទិញ​ថ្នាំ និង​សម្ភារៈ​ព្យាបាល​ជំងឺ ដែល​មាន​តម្លៃ​ថ្លៃ។

នៅ​មានមន្ទីរ​ព្យាបាល​ឯកជន​មួយ​ចំនួន​ទៀត។ គ្លីនិក​ឯកជន​ខ្លះ​បាន​ផ្សព្វផ្សាយ​ពាណិជ្ជកម្ម​អំពី​សេវា​កម្ម​របស់​ខ្លួន​ដ៏​គួ​រ​អោយ​ទាក់ទាញ ប៉ុន្តែ​ក្រោយ​មក​ក៏​បាន​បិទទ្វារ​បាត់​ស្ងាត់​ឈឹង​ទៅ​វិញ ដោយ​បញ្ហា​ផ្សេងៗ។ ប៉ុន្តែ​មុន​បិទ​ទ្វារ​នោះ តើ​មាន​ពលរដ្ឋ​ខ្មែរ​ប៉ុន្មាន​ដែល​បាន​ទៅ​សាកល្បង​ទទួល​ការ​ព្យាបាល​ពី​មន្ទីរ​ព្យាបាល​ទាំង​នោះ?

និយាយ​សរុបមក​វិញ ជា​ច្រើន​លើក​ច្រើនសារ គ្រប់ពេល​ដែល​មាន​ការ​ផ្សព្វផ្សាយ​ពាណិជ្ជកម្ម ការ​ទាក់ទាញ អំពី​ការ​លក់ដូរ​សម្ភារៈ​ដែល​បម្រើ​អោយ​ការ​ព្យាបាល​ជំងឺ​ផ្សេងៗនេះ ក្រុម​ហ៊ុន​ទាំង​នោះ ឬ​ការ​ផ្សព្វផ្សាយ​ទាំង​នោះ​ក៏​បាន​ស្ងប់ស្ងាត់​ទៅវិញ ក្រោយការ​ផ្អើល​មួ​យ​ឆាវ​​ តាមរយៈ​ការ​និយាយ​តៗគ្នា​នោះ។ ហើយ​នេះ​វា​បាន​បង្ហាញ​អំពី​ភាព​គ្មាន​ប្រសិទ្ធភាព​នៃ​ឧបករណ៍​ទាំង​នោះ ឬ​ការ​ព្យាបាល​ទាំង​នោះ។

បើ​ទោះ​ជាយ៉ាង​ដូច្នេះ​ក៏ដោយ វា​គួរ​តែ​មាន​ការ​បង្ក្រាប​ការ​ចាត់វិធានការ​តឹងរឹង​ទប់ស្កាត់​​សកម្មភាព​ទាំង​នេះ មិន​អោយ​កើតឡើង​ទៀត។ ពីព្រោះ​ សេវា​ទាំង​នេះ វា​បាន​ត្រឹម​តែ​ធ្វើ​អោយ​ពលរដ្ឋ​ខ្មែរ ដែល​មានជំងឺ​ទាំង​នោះ អស់​ប្រាក់កាស និង​ខាត​បង់​ពេល​វេលា​តែ​ប៉ុណ្ណោះ។ ហើយ​វា​ក៏​អាច​ធ្វើ​អោយ ជំងឺ​របស់​ពួកគេ​កាន់តែ​ធ្ងន់ធ្ងរ​ថែមទៀត​ផង។

ដើម្បី​ទប់ស្កាត់​​រូបភាព​អសកម្ម​ទាំង​នេះ អាជ្ញាធរ​ពាក់ព័ន្ធ ពិសេសក្រសួង​សុខាភិបាល​ ត្រូវ​មាន​វិធានការ​តឹងរឹង​ចំពោះ​ការ​បើក​សេវា​ព្យាបាល ធ្វើ​យ៉ាង​ណា​ចៀស​អោយ​បាន ការ​ទាក់ទាញ​របៀប​បោកប្រាស់ ដែល​ធ្វើ​អោយ​ពលរដ្ឋ​ខ្មែរ​រងគ្រោះ​ផ្ទួន​ៗ​គ្នា ដែល​ធ្វើ​អោយ​បាត់​បង់​ប្រាក់កាស ពេលវេលា និង​អាច​ធ្វើ​អោយ​ជំងឺ​កាន់តែ​ដុនដាប​ថែមទៀត​នោះ។

ជា​សេវា​កម្ម​ព្យាបាលជំងឺ​យ៉ាង​ដូច្នេះ ដែល​គេ​អាច​មើលឃើញ​តាម​រយៈ​វត្តមាន​អតិថិជន អាជ្ញាធរ​មូលដ្ឋាន​ គួរ​តែ​មាន​សមត្ថកិច្ច​ស៊ើបអង្កេត​ និង​ធ្វើការ​ងារ​ជាមួយ​ក្រសួង​សុខាភិបាល​ដើម្បី​ធ្វើ​អោយ​ប្រាកដថា សេវា​ព្យាបាល​ទាំង​នេះ មិន​មែន​ជា​ការ​អាជីវកម្ម​បោកប្រាស់ធ្វើ​អោយ​ពលរដ្ឋ​ខ្មែរ​ខាតបង់។ ទន្ទឹម​គ្នា​នេះ ពលរដ្ឋ​ខ្លួន​ឯង ក្នុង​ករណី​សង្ស័យ​អំពី​អំពើ​បោកប្រាស់​នោះ គួរ​តែ​រាយការណ៍​ទៅ​អាជ្ញាធរ​ដែរ។

និយាយ​សរុប​មក​វិញ គេ​ពិបាក​នឹង​បន្ទោស​ពលរដ្ឋ​ ពិសេស​អ្នក​មាន​ជំងឺ​ដែល​ត្រូវ​បង្ខំ​ចិត្ត​ស្វែងរក​ការ​ព្យាបាល​ជំងឺ ហើយ​ដែល​ត្រូវធ្លាក់លើ​សេវាបោកប្រាស់​នោះណាស់។ គឺ​អាជ្ញាធរ​ និង​ក្រសួង មន្ទី​រ​ជំនាញ​ទេ​ ដែល​ត្រូវ​​បង្កើន​ការ​យក​ចិត្ត​ទុកដាក់ រារាំង​មិន​អោយ​សេវា​​ទាំង​នេះដែល​ប្រើប្រាស់​ការ​ផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម​ហួស​ការ​ពិត អាច​លេច​រូបរាង និង​មាន​វត្តមាន​នៅ​លើ​ទីផ្សារ​សេវា​សុខភាព​នោះ។

ធ្វើ​យ៉ាង​នេះ​បាន នោះ​គឺ​ជា​ឆន្ទៈ និង​សមិទ្ធិផល​ល្អ​មួយ​នៅ​ក្នុង​ការងារ​លើក​ដំកើង​សុខមាលភាព​សាធារណៈ​របស់​ពលរដ្ឋ ហើយ​វា​ក៏​ជា​ការ​ទាក់ទាញ​ជំនឿ​ពី​ពលរដ្ឋ​ខ្មែរ​ត្រឡប់មកវិញ ជា​បណ្តើរ​ដែរ រួមផ្សំ​នឹង​ការ​កែ​លំអ​សេវា​សុខភាព និង​ការ​បង្កើន​ក្រម​សីលធម៌​ វិជ្ជាជីវៈ​របស់​គ្រូពេទ្យ៕



 
Return to top of page Copyright © 2013 | Contact Us |Converted into Blogger Template by HackTutors